Sobota, 3 kwietnia 2021 Kategoria !Batawóz, Wycieczka

Po mieście Wiedeń

Ze względu na kiepską prognozę i takąż pogodę postanowiłem dziś zostać w mieście. Ale jednak pojeździć. Motywem przewodnim trasy były "mieszkania, które rozważałem, ale nie wybrałem". Zwiedziłem pół Wiednia, 51km po mieście! :o

Przy okazji parę ładnych/ ciekawych miejsc się trafiło.

Niezbyt przytulna i położona na strasznym zadupiu dzielnica Wienerberg City - dobrze, ze nie wybrałem mieszkania w jednym z tych wieżowców (a mogłem! :)

Dawna wieża ciśnień na Wienerbergu - fajna, ale tu mieszkania do wynajęcia akurat nie było ;)

Gasometer - tu z kolei ponoć są mieszkania, ale okolica niezbyt ciekawa, taka bezduszna. No i w góry daleko :P

Hundertwasserhaus - mieszkania niewątpliwie są, ale te ceny... ;)

Hundertwasserhaus - byłem tu bodaj już czwarty raz, ale po raz pierwszy nie było tłumów i można było spokojnie cyknąć w miarę przyzwoicie skadrowaną fotkę :)

Pozostałe mieszkania w zwykłych kamienicach i zwyczajnych okolicach - nie ma co pokazywać. Ogólnie, to tylko utwierdziłem się w przekonaniu, że w kwestii mieszkania, a przynajmniej jego lokalizacji (do wnętrz tych pozostałych wszak nie zaglądałem) dokonałem świetnego wyboru :)

Ale ogólnie Wiedeń bardzo mi się podoba. Niby wielkie miasto, ale nie przytłaczające (jak Paryż czy Londyn), ścieżki rowerowe bardzo liczne, ale z reguły dobrze poprowadzone i o przyzwoitej nawierzchni tak, że pomagają zamiast wkurwiać (w innych miastach raczej wkurwiają, nawet w Amsterdamie), prawie w każdej ulicy jednokierunkowej rowerem wolno jechać pod prąd, ruch duży, ale nie olbrzymi, raczej porządek i śmieci się nie walają, ale ludzie z reguły wyluzowani i nawet czasem na czerwonym przechodzą ;)
A jedną z fajniejszych cech Wiednia jest mnóstwo skwerów i placyków - z zielenią, placem zabaw, piaskownicą, parkingiem rowerowym, a pod ziemią z reguły samochodowym.

Widać, że inżynierowie miasta naprawdę dużo pomyślunku i pracy włożyli, i wszystko to naprawdę ma sens. Pozazdrościć!