Sierpień, 2017

Czwartek, 31 sierpnia 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wycieczka

Amici de Bici, dz. 26, restowy (naprawdę!)

Rano do sklepu, po południu zwiedzanie Piranu. Niezłe czechy po drodze ;)

Z podziękowaniami dla Wilka, który mi podpowiedział, jak pokazywać trasy po zmianach w RwGPS :)

Środa, 30 sierpnia 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wyprawa

Amici de Bici, dz. 25

Aurusina - Trieste - Koper - Strunjan - Korte (BIG) - Strunjan.

Spokojny dzień. Nie musieliśmy się spieszyć, zwiedziliśmy Triest (nic ciekawego :p), zrobiliśmy solidne zakupy jedzeniowe w Famila Superstore we Włoszech (jednak mają tu mnóstwo pyszności, nie jest aż tak jak we Francji, ale wybór ogromny, a ślinka cieknie na widok wszystkiego :) i popedałowaliśmy przez port w Koprze  (okropny) i dalej promenadą rowerową do Izoli. Na koniec mały podjazd i zjazd do Strunjana. Kemping bardzo fajny - prawie same domki w postaci zabudowanych przyczep, a namioty upycha się gdzieniegdzie pomiędzy. Ludzi bardzo mało (sami starsi państwo), więc spokój, cisza i można zaanektować przedsionek jednego z domków na siedzenie z laptopiem i pisanie niniejszego tekstu :)

Tylko big popieprzony - jakiś debil robił ślad. Prowadzi przez 20% szutrowe drogi i na skuśkę przez makię (na chyba 50% stoku), a w ogóle kończy się dużo dalej niż najwyższy punkt trasy. Wg stronki ślad ma 3,8 km, a w terenie ponad 7, natomiast poprawnie poprowadzony (drogami a nie makią) ma 8,6 km. Szaleństwo :)

Wtorek, 29 sierpnia 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wyprawa

Amici de Bici, dz. 24

Wczoraj wieczorem rozmkminialiśmy, czy chce nam się jechać do Tolmin Gorge i w końcu doszliśmy do wniosku, że raczej tak, nawet kosztem skrócenia dzisiejszego dnia, wydłużenia jutrzejszego i nieobejrzenia Grotta Gigante. No to pojechaliśmy. Wstęp 5 EUR za osobę można sobie darować, jak się wejdzie od góry (my się sfrajerowalismy i zapłaciliśmy ;)

Potem doliną/ wąwozem Socy aż do Solkan Bridge (największy kamienny łuk świata) i przez Novą Goricę do Włoch. Jakoś tak od razu nam humory podskoczyły - chyba jednak oboje kochamy ten kraj :)

Natalia

Nocleg w Aurusina za Monfalcone, na (wreszcie!) prawie pustym kempingu. Spokój, tylko co 5 minut za płotem przejeżdża pociąg, ale lepsze to 100 razy niż rozwrzeszczane bachory :)

Poniedziałek, 28 sierpnia 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wycieczka

Amici de Bici, dz. 23, (ever)restowy*

Kobarid - Livek - Montemaggiore - Matajur (BIG) i z powrotem. Po południu oglądanie wodospadu Kozjak (zarąbisty) plus zakupy.

*(c) Huann
Niedziela, 27 sierpnia 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wyprawa

Amici de Bici, dz. 22

Villach - Warmbad - (pociąg, być może ostatni, na pewno mocno nam ułatwił dzień, mimo że to tylko 26 km, ale dzięki temu podjazd nie był jeszcze w upale) - Tarvisio - Sedlo Predil (Słowenia) - Mangartsko Sedlo (BIG 2072m, być może najwyższy punkt trasy tej jesieni) - Bovec (tu już 34 stopnie, na szczęście było generalnie w dół) - Kobarid - kemping Lazar.

Widoki z Mangartsko Sedlo

Widoki dziś dupy urywały, potem wrzucę kilka zdjęć :-)
Sobota, 26 sierpnia 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wycieczka

Amici de Bici, dz. 21, restowy (prawie)

Villach - Villacher Alpenstrasse (BIG) - Villach.

Całoroczna skocznia narciaska w Villach. Akurat trwał trening małolatów :)

Po południu jeszcze zwiedzanie miasta i zakupy. Wypocząłem jak cholera ;)
Piątek, 25 sierpnia 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wyprawa

Amici de Bici, dz. 20

Niewiele się dziś działo oprócz deptania kapusty ;)

Bad Kleinkirchheim - Verditz - Gerlitzen (BIG) - Kanzelhoehe (BIG) - Villach.

Śpimy na kempingu nad Villach, który nie powala, ale daje się żyć. Jak nic nas bardzo nie urazi ;) to zostaniemy tu na dzień restowy (dla mnie nie całkiem bo jutro jeszcze jeden big), zwłaszcza że jak na Austrię jest tanio (16 EUR za 2 osoby plus 0,50 EUR na osobę za prysznic).

Czwartek, 24 sierpnia 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wyprawa

Amici de Bici, dz. 19

Dziś wspólny podjazd na Turracher Hoehe, którym nas straszono jeszcze w Wiedniu. Okazało sie, że znaczne stromizny (do 22%) owszem były, ale na zjeździe (strach w oczach ;) a podjazd był wymagający, ale dla ludzi (do 12%).

Potem ja jeszcze samotnie na biga Falkertsee Huette, tutaj też 13%, tylko prawie non-stop. Strasznie ciężko się jechało ;)

Murau - Predlitz - Turrach - Turracher Hoehe - Reichenau - Patergassen - Falkertsee Huete - Patergassen - Bad Kleinkirchheim.
Ogólnie patrząc na liczby nie było jakiejś masakry (choć natężenie podjazdów znaczne), a jednak wciąż strasznie słaby jestem. Jakoś ta forma nie chce przyjść...

• Podjazdy 2068m
Środa, 23 sierpnia 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wyprawa

Amici de Bici, dz. 18

Wczoraj dzień restowy bez ruszenia kołem - należało nam się :) Zeszło głownie na planowaniu trasy na następny tydzień oraz na walce z Garminem, który odmówił wyświetlania nowo dodanych punktów. Nawet twardy reset nie pomógł, a tylko przypomniał mi, ile on ma niepotrzebnych mi ustawień :P
Na szczęście w końcu udało się go zmusić do współpracy poprzez wgranie danych użyszkodnika na kartę microSD - z niej widzi wszystko. Chyba jest problem z pamięcią wewnętrzną urządzenia. No i szczęśliwie -  tak jak teraz można też działać bez żadnych ograniczeń :)

Dziś z kopyta w górę doliny Mur. Ponieważ akurat tutaj wszystkie bigi zrobione, a Solkpass z tej strony tez niestety niedostępna (chlip), więc dzień bez przygód. Skończyliśmy kawałek za Murau na najfajniejszym dotychczas (i niedrogim) kempingu Olachgut.

Poniedziałek, 21 sierpnia 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wyprawa

Amici de Bici, dz. 16, czyli niespodzianlka

Jak zadzwonił budzik, to znów padało. O 6:30 przestało, więc wylazłem z namiotu i wziąłem się za gotowanie wody. Potem przenieśliśmy wszystkie rzeczy pod wiatę, żeby w razie ponownego deszczu pakować się pod osłoną. I tam spotkaliśmy panią z obsługi, na widok której przypomniało mi się, że widziałem wczoraj znak, że Soelkpass jest zamknięta. Niby czemu...? Trzeba zapytać.
Pani powiedziała, że obsunęła się ziemia i spora część drogi jest zniszczona. Jak zaczęliśmy guglać (net czasami działał), to udało się sprawdzić, że faktycznie powyżej St. Nikolai drogi po prostu nie ma, a odbudowa potrwa rok. A to miała być nasza dzisiejsza trasa! Rada w radę postanowiliśmy objechać, bo innej drogi przez Wysokie Taury w tym miejscu nie ma, zresztą po co robić przełęcz, która nie jest bigiem? :P

Pociąg był do St. Michael in Obetsteiermark, więc spakowaliśmy się tak, żeby na niego zdążyć i poszli. W pociągu nerwowo guglaliśmy za dalszą trasą, ale okazało się, że najlepszą opcją jest powrót przez Murtal do południowego podnóża Soelkpass. Można było złapać kolejny pociąg, ale marzył nam się od dawna nocleg pod dachem, a że wszystko w dotychczasowych okolicach było nieludzko drogie, to postanowiliśmy skorzystać ze zmiany okolicy i sprawdzić, czy nie ma czegoś taniej. Było. Za 49 EUR za noc w St. Michael. Należy nam się prawdziwy rest, więc zostajemy! :)
A w międzyczasie uknujemy, co dalej robić :)

"Trasa" dziś: Gersdorf - Stein an der Enns - (pociąg) - St. Michael.