Wtorek, 11 września 2018 Kategoria Surly-arch, Wypad

Czeski film, dz. 2

Rano obejrzałem przerzutkę, ale nic nie znalazłem. Wygląda normalnie i bez stromego podjazdu działa też normalnie. Rad nierad (polon! ;-) wyruszyłem o 9 nic nie zmieniając, bo od biedy da się tak jechać, a mógłbym pogorszyć, skoro nie kumam, na czym polega problem.  Poza tym wczoraj miałem prawdopodobnie najdłuższy ostry podjazd wypadu.

Nove Mesto - Frydlant (tu male zakupy w Lidlu i bankomat, bo wczoraj na kempingu mi przeliczyli korony na złote po takim kursie, że nie chciałem tego powtarzać :-P) - Bogatynia - Zittau - Varnsdorf - Jetrichovice - Mezni Louka - Hrensko - Bad Schandau (tu znow Lidl pełen tanich, niemieckich pyszności, szkoda, że się spieszyłem - patrz niżej) - Festung Koenigstein (BIG) - Koenigstein. Trasa.

Ogólnie miał być łatwy dzień i byłby, gdyby nie to, że sobie pomaszerowałem. Chciałem zobaczyć słynną Pravcicką Branę (największy most skalny Europy), ale mi powiedzieli, że z Mezni Louki to 2 godziny w jedną stronę piechotą. Znalazłem więc skrót, częściowo na skuśkę w ogóle bez ścieżki za to z trójkowym kominem, gdzie się trochę strachu najadłem ;-) Wracałem już naokoło, bo nie bardzo wyobrażałem sobie zejście tamtędy. Wyszło 8 km i 2 godziny w obie strony, wiec z łatwego dnia zrobił się mocno wymagający :-)

Pravcicka Brana

BIG Festung koenigstein łatwy, ale na koniec takiego dnia już mocno mnie spompował. Za to twierdza na szczycie potężna! Szkoda, że już była zamknięta :P

Festung Koenigstein spod samych murów i znad Łaby

Kemping w Koenigstein w wyraźnie lepszym standardzie niż wczoraj. Byłby naprawdę fajny, gdyby nie to, że co jakieś 10 minut, tuz za płotem, czyli ok 30 metrów ode mnie przejeżdża pociąg :-P Ale jest też jest oczywiście droższy, 13 euro z prysznicem. Padam ;-)