Wtorek, 5 września 2017 Kategoria Surly-arch, AdB, Wyprawa

Amici de Bici, dz. 31

Dziś wiedzieliśmy, że przed nami dość wymagający dzień z bigiem na końcu, więc się spięliśmy i wyjechaliśmy o 8:15. A szło nam tak dobrze, że o 11:30 byliśmy w Karlobagu, czyli 50 km dalej i prze nami już był tylko big i zjazd :)

Niestety zrobił się upał i pierwsze kilkaset metrów kosztowało sporo wysiłku. Ale potem weszła znad lądu chmura i nawet zaczęło kropić, więc od razu przyjemniej się jechało. Big Stara Vrata ma świetnie poprowadzona szosę - nachylenie cały czas ok 5%, jedzie się doskonale. Na szczycie krótki tunel i potem... podjazd szerokim siodłem aż na przełęcz 4 km dalej. Ale już łagodnie. Tu przez przełęczą kemping Velebit w Stare Baske zrobiony na Hobbiton - domki z okrągłymi drzwiami, etc. - bardzo fajny. Niestety już zamknięty po sezonie. O 16 byliśmy więc na kempingu Rizvan City. Pojechalibyśmy dalej, ale nigdzie więcej nie ma kempingów, trzeba by spać pod dachem, a szkoda nam kasy, więc zostajemy tutaj. Zwłaszcza, że kemping wyjątkowo fajny, bo ma wszystko co trzeba, a oprócz nas jest tylko jedna para niemieckich emerytów, poza tym nikogo :)
Aczkolwiek drogo - 20 EUR.

Sveti Juraj - Donja Klada - Karlobag - Stara Vrata (BIG) - Rizvanusa.