Czwartek, 15 września 2022 Kategoria !Surlier, Wyprawa

Zwierz Alpuhary, dz. 13

Start o 8:10, bo o 9:12 miałem pociąg z Alicante (12 km z kempingu) do Murcii (po cholere dymać po płaskim, jak można dzięki temu wcześniej być na bigu?). Pociąg się na starcie spóźnił, ale w Murcii był planowo. Wow! Start o 11:11 i jadę do Totany. Płasko, nudno i gorąco, więc się opalam :-P

W Totanie jestem o 14, małe zakupy, zrzucam sakwy w supermarkecie (zająłem 4 z 6 szafek na monety! :-P) i o 14:30 start ma Cerro Espuna. Niezbyt sztywny (do 9%, zazwyczaj 5-7), ale długi. 23km i 1300 podjazdu. Jadę bez pośpiechu, dużo piję (tankuje w dwóch źródełkach, bo jest dobrze powyżej 30 st).

Cerro Espuna

Widok ze szczytu

Na górze jestem o 17:40. Tu już 22 stopnie, więc zjazd w mokrych ciuchach początkowo chłodny. Ale na dole nadal 33, więc niezbyt długo marzłem :-P

Zabieram sakwy i jadę 3 km na kemping. Zamknięty, ale po użyciu dzwonka pojawia się pani, kasuje 20 eur i tyle ją widzę. Nawet nie raczyła mi powiedzieć, gdzie są prysznice. Nic to, mam miejsce tuż obok tychże (jak już mi się udało je znaleźć :-P), więc jest okej.

Prosta kraska to przejazd pociągiem.

Dzień bardzo długi i niezbyt atrakcyjny, ale kolejny big zaliczony :-)

A na niebigowym odcinku widziałem jeszcze ciekawe oczko wodne i cud od boga! :-D