Sobota, 11 lipca 2015 Kategoria Surly-arch, Wyprawa

Que viva Catalunya, dz. 20 i ostatni

Do Leroy Merlin po folię bąbelkową i na lotnisko. Z Okęcia odebrał nas Tata. Dziękujemy! :)

Podsumowanie:

• Całkowity dystans wyprawy: 1 526,52 km, bez dni restowych 1 483,27 km, co daje 87,25 km średnio dziennie
  • Całkowita suma podjazdów: 17 179 metrów, co daje 1 003 m średnio dziennie, 1 125 m / 100 km, a bez dni restowych 1 150 m/ 100 km, czyli sporo, jak na nasze wyprawy
  • Liczba zaliczonych bigów: 12, czyli bez dni restowych średnio 0,7 biga dziennie. Mało, ale też tyle ich było na trasie i w okolicy. Po kolejne trzeba by się już zapuszczać w głębokie Pireneje, a na to przy tych upałach nie mieliśmy ani sił, ani ochoty.
Trasa nie była specjalnie trudna (zapewne głownie przez stosunkowo niski średni dystans dzienny, ergo relatywnie niewiele podjazdów), ale nieodpuszczające upały uczyniły ją trudną, a nawet bardzo trudną. Pierwsze kilka dni, to nieustający udar cieplny u mnie, a przed pierwszym dniem restowym goniliśmy resztką sił i w zasadzie nie wiem, jak nam się udało dojechać do Marseillan ;)

Wyprawa wszelakoż bardzo udana. Zazwyczaj pod koniec jestem już usatysfakcjonowany i z chęcią wracam do domu, zaś tym razem ewidentnie miałem niedosyt i pojeździłbym jeszcze, ale niestety urlop się skończył :( Jedna z najfajniejszych naszych wypraw i na pewno nieostatnia do Francji! :) Katalonia natomiast rozczarowała: monotonią krajobrazu (ładnie, ale ciągle tak samo, sucho, upalnie, hałaśliwie, a w miastach (nieładnych, poza Barceloną) smród. Oj, inne miałem wrażenia po poprzednim pobycie tamże...

Sprzęt jak zwykle spisał się doskonale. Jedna guma u N i jedna prawdopodobna guma u mnie (co kilka dni musiałem dopompować przednie koło, ale że schodziło powoli, to jakoś nie zajrzałem do środka :P). Był też moment, że szwankowała prawa klamkomanetka u N., ale jakoś sama się naprawiła ;)
Niestety moje siodło chyba dożywa kresu swych dni, bo zaczęło się rozłazić na szwie...

Bez Andory, bo po prostu w tych upałach nie mieliśmy już siły nic dokładać do trasy. Przez Pireneje planowaliśmy się przesmyknąć wybrzeżem i tak też zrobiliśmy. Andora była w odwodzie, gdyby trasa okazała się za łatwa i pewnie by taką była, gdyby nie temperatury wyższe przeciętnie o 7 stopni niż normalne w tym okresie i tym rejonie...

Ale co się odwlecze, to nie uciecze, Pireneje są na liście do odhaczenia, chyba we wrześniu któregoś roku, żeby szansa na taką spiekotę była mniejsza, a jeszcze nie było śniegu :)
- 19:50 sobota, 18 lipca 2015 | linkuj
Ale czemu bez Andory? ;))
Na takiej trasie aż się prosiło ją dodać, podjazd na Port d''Envalira to najwyższa szosa Pirenejów, podjazd długi, ale nie aż taki trudny. Nowy kraj, ładny rejon, większość kraju to duży wąwóz, więc cienia więcej niż gdzie indziej i jeszcze ów BIG. Do tego w samej Andorze można przenocować na kempingu i na lekko skoczyć na blisko położone kolejne góry.
wilk
- 13:50 środa, 15 lipca 2015 | linkuj
Gratulacje!
Hipek
- 18:57 niedziela, 12 lipca 2015 | linkuj
Zrobione wszystkie obowiązkowe (bodaj 12), ale żadnego ponadplanowego. W tym upale nie miałem ochoty się rzucać na dwutysięczniki (do których na dodatek trzeba by spory kawałek dojechać).
- 18:54 niedziela, 12 lipca 2015 | linkuj
A taka robocza statystyka BIG-ów (zdobytych/planowanych)?